Cada cop és més habitual trobar accions de dansa en museus d’art, des que Anna Halprin es va encarregar d’estrenar el Berkeley Art Museum quan aquest es va fundar l’any 1970 amb Parade and changes (peça que va recuperar l’any 2013 quan el museu va canviar d’edifici), a la mateixa època que el Whitney Museum havia començat una sèrie d’activitats performàtiques, principalment jams de jazz, i l’any 1971 Trisha Brown hi apareixeria caminant per les parets amb la seva peça Off the wall. També hi van passar Deborah Hay, Meredith Monk, Yvonne Rainer, Steve Paxton i Lucinda Childs, entre d’altres, fent que la dansa activés l’espai amb noves interpretacions i s’activés en ell com a nou espai d’acollida.
La incorporació del temps en el discurs de l’obra afecta les bases de la institució i la idea d’allò no permanent i transportable. En paral·lel, la dansa adopta objectes convertits en elements performatius, com a la peça abans esmentada de Trisha Brown amb les cordes, on el cos busca capgirar les lleis de la gravetat i establir una altra relació amb l’edifici. I amb aquesta normalització que ha inculcat característiques pròpies a la dansa que, fins al moment, no ho eren, també s’altera la percepció del museu per part dels seus visitants.
Als 90 algunes de les grans institucions es renovaren afegint espais dedicats a les arts en viu, com la Tate de Londres, que va obrir The Tanks el 2012, i altres inclouen algunes exposicions dedicades a la dansa, com la retrospectiva d’Yvonne Rainer, Body Space Language al Museum Ludwig / Bregenz (2012), o la dedicada a Simone Forti: Thinking with the Body al Museum der Moderne Salzburg (2014).
Boris Charmatz l’any 2009 organitza el viatge oposat convertint el Centre Coreogràfic Nacional de Regnes en el Museu de la Dansa, en un intent de valorar com a patrimoni la recerca d’estudi i l’ensenyament de la dansa, alhora que n’escrivia un manifest en la línia de les avantguardes artístiques. Ell estarà uns dies al MACBA presentant un arxiu vivent de la dansa del segle XX.
Al MNAC, Jordi Galí presentarà una partitura de gestos modificats per la matemàtica, l’espai i l’espectador, mentre que Peter Stamer construeix un entarimat de fusta que fa de gàbia i de castell alhora, a partir del pensament de Nietzsche.
Cookie | Duració | Descripció |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duració | Descripció |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-altres | 1 year | Description is currently not available. |
cookielawinfo-checkbox-rendiment | 1 year | Description is currently not available. |
ppc_last_visited_page | 1 hour | Description is currently not available. |
VISITOR_PRIVACY_METADATA | 5 months 27 days | Description is currently not available. |
Cookie | Duració | Descripció |
---|---|---|
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE cookies store information about how the user uses the website to present them with relevant ads according to the user profile. |
test_cookie | 15 minutes | doubleclick.net sets this cookie to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt.innertube::nextId | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duració | Descripció |
---|---|---|
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded YouTube videos and registers anonymous statistical data. |
vuid | 1 year 1 month 4 days | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos on the website. |
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
Cookie | Duració | Descripció |
---|---|---|
v1st | 1 year 1 month 1 day | The v1st cookie is set by TripAdvisor to collect details about how visitors use the website, by displaying user reviews, awards and information received on the TripAdvisor community. |
wp-wpml_current_language | session | WordPress multilingual plugin sets this cookie to store the current language/language settings. |